sobota, 9 czerwca 2012

Emel

Kepada yang sudah melanggan, saya berharap agar anda dapat memberikan kerjasama dengan memberikan saya emel anda untuk mudah dihubungi..

Ini adalah khas untuk pelanggan.
Saya akan cuba membantu anda dengan sebaik mungkin..

sila emel kepada saya berserta ID VPN anda dengan kadar yang segera
emel kepada fifinoty[a]gmail.com

Masalah dengan maxis

Selamat Petang...

saya sedar bahawasanya masih ada pelanggan yang mengalami masalah dengan syarikat telco ini.

namun begitu, kami telah menyediakan cara sementara untuk mengembalikan speed anda semula.

Kami tidak pasti berapa lama cara ini akan berkesan, namun, apa salahnya jika kita mencuba.

boleh lihat ini dahulu:

ini adalah SS pada petang ini..

lagi bukti
saya memuat turun file HD pada kelajuan maksimum yang mampu dicapai oleh broadband saya..

jika anda pengguna VPN saya, nyatakan ID anda..

sila PM saya di FB

atau berhubung melalui emel
fifinoty[a]gmail.com

wtorek, 5 czerwca 2012

Rujukan

Common Problems and Solutions
1. Server Error (command failed)
 - hindi na run as admin - windows 7and vista OS.Soln: Exit LayanVPN > Right click LayanVPN desktop icon > Run asadministrator orRight click LayanVPN desktop Icon >> Properties >> Compatibility >>Check - Always Run as Administrator then double click LayanVPN
2. Auth incorrect
- invalid/ non existent account/wrong usernamepassword combination/ expired account, bandwidth limit exceeded - PHserver/ stacked accounts - connect to UK1 server .Soln: Make sure you type the correct username and password (casesensitive). Contact your reseller to check your account, renew your accountor register a new account.
3. Restarting
(@ 1st connection attempt) - the connection is dropped. itwill give restarting error once connected. Soln: Reconnect your dashboardand connect to LayanVPN again. Optional: Close any apps that requiresinternet connection at startup like torrent and IM softwares.
3.a Always Restarting (inactivity timeout) -
your isp/network isunreacheable or unstable.Soln: Check your network connectivity. Most of this problem is ISP related.
4. Connection Process Halted (up to UDPV4 link remote only)
-down ang server or the firewall is blocking the connection.Soln: Add to Exclusion or disable Windows Firewall. Meron ding Antiviruswares na may built in firewall you need to disable them if may issue sa VPN. Major Incompatibility found in ESET Smart Security. Eset Users: go to Advance Setup (press F5) Disable Web Access Protection and HTTP/sScanning.optional: Disabling the Sytem Integration of Firewall will result tobetter perfomarnce.
5. Certificate not yet valid
- time at date of the device is not setcorrectly.Soln: Set the correct value of sytem date.
6. Address Already in Use
- tap adapter or listening port is not availableSoln: disable/enable your tap adapter under devices in network andsharing. If your using ICS please disable ICS prior to connecting. If theproblem persist change the Listening Port value
7. Connected but can't browse
- Routing problem.Soln: If your using tcp, reconnect the vpn once connected. Other solutionis to run it as admin and disable antivirus firewall and Windows firewall.
8. Can't connect to Garena and other Online Games
 Soln: Roll back your TAP Driver to version 9.0.0.7 . Make sure you have theSeptember 23 update. Go to LayanVPN >> Settings >> Tap Driver >>Remove >> Add
9. Program Failed to Start
 Soln: Make sure you have MS .NET Framework 2.0 installed. Windows Vistaand 7 has built in .net 3.5 so it will run without any problem.note: Microsoft .NET framework 4 is a Standalone. it doesnt include version3.5 and below

piątek, 1 czerwca 2012

Masalah VPN (maxis SKMM)


Kepada semua penggunna maxis skmm, cuba method ini. Saya sudah try dan dpt speed balik spt dulu. Blom cuba blom tau. haha..
 1) connect to maxis dialer, not the maxis dashboard (as usual)
 2) open google chrom or whatever browser.
 3) view on maxis webportal, and view subcription. Click more than 2 times to view on subcription. Make sure u can see still left how many quota left.
 4) disconnect maxis dialer
 5) reconnect again and perform the same step 1-3
 6) open LayanVPN, and connect to any server
 7) this time it should be fast...
 * i used these step, it works..


updated 11:14PM 1/6/2012
**
 1. CONNECT MAXIS
 2. BUKA PORTAL MAXIS, VIEW SUBSCITION
 3. BUKA TAB BARU, MASUK GOOGLE ATAU APA2 SAJA YANG PENTING BOLEH SURF..
 4. BUKA VPN, PORT R:9201 L:443, CUBA GUNA SERVER UK1.
 5. PASTU CHECK TGK LAJU KE X...

 SEKIAN SELAMAT BERAMAL..
JIKA TIDAK BERJAYA, TUKAR PADA SERVER LAIN.

Pihak Maxis telah dapat mengenalpasti 'port' yang digunakan untuk bypass quota broadband mereka.. Oleh itu, pelanggan yang melanggan VPN ini, tetap berkurang quota walaupun bersambung dengan VPN..

kami akan cuba sedaya upaya untuk mencari port baru..

Untuk pengguna MAXIS SKMM, anda boleh mencuba menukar port 443... port 443 itu hendaklah digantikan dengan port 137 yang telah disekat oleh maxis.

Untuk Maxis SKMM juga,
ada pelanggan yang menggunakan cara dengan  membiarkan 1 TAB maxis @ pages (seperti yang tertera) terbuka tanpa exit. Kemudian barulah disambungkan kepada VPN.. Dan ada juga pelanggan yang hanya membuka pages tersebut, tetapi tidak bersambung kepada VPN. Ia terpulang kepada nasib individu.

http://img.photobucket.com/albums/v514/lfylfy81/MaxisPrepaidBroadband_1306749893898.jpg

Kami memohon maaf untuk segala kesulitan yang dihadapi. Kami akan baik pulih sistem dengan kadar yang segera. Jika ada masalah lagi boleh PM saya di facebook.
https://www.facebook.com/pages/Broadband-Maxis-skmm-rm25-sebulan/184405448295726


** Pada 29 Mei yang lalu, panel kami telah diserang oleh virus. Virus ini telah menyebabkan banyak server yang tidak boleh digunakan. Kami akan cuba baik pulih dengan segera...



Kami memohon maaf atas segala kesulitan yang dialami..

Untuk pendaftaran sebarang akaun baru akan dihentikan seketika sehingga panel kami pulih sepenuhnya..